Сетевой кабинет доктора филологии Павла Лавринца
Barbaras moderniojoje literatūroje ir mene
Варвар в современной литературе и культуе
Вильнюс 9–10 ноября 2007 года
Программа
- D. Mininger (Minesotos universitetas, JAV). Barbaric Balladry: Celan, Adorno, and the Status of Writing Poetry after Auschwitz
- Pavel Lavrinec (Vilniaus universitetas, Lietuva). «С медвежьей кожей на плечах»: литовец в русской литературе
- Algis Kalėda (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva). Tarp Šventojo ir Barbaro? Lietuvis lenkų literatūroje: sacrum ir profanum
- Nijolė Kašelionienė (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Apie barbarus ir varles (iš prancūzų–lietuvių literatūrinių ryšių istorijos)
- Aušra Jurgutienė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva). Friedrichas Nietzsche apie mokslo barbarybę
- Nikolaj Vaskiv (Podorės Kameneco valstybinis universitetas, Ukraina). «Двойное» imago: Украина и украинцы глазами немецкого этнографа в произведении украинского писателя
- Magdalene Huelmann (Miunsterio universitetas, Vokietija). Svetimi vokiečiai – svetimas latvis? (Anšlavo Eglyčio „Švabų kapričio“)
- Jadvyga Bajarūnienė (Vilniaus universitetas, Lietuva). „Naujojo žmogaus“ koncepcija vokiečių ekspresionistų manifestuose ir kūryboje
- Agnė Jurčiukonytė (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Futuristinė barbaro įvaizdžio transformacija keturvėjininkų kūryboje
- Reda Pabarčienė (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Ekspertai lietuvių barbarybės byloje (lietuvių istorinės dramos)
- Artemij Džanumov (Maskvos miesto pedagoginis universitetas, Rusija). Трансформация образа варвара и миссионера в западноевропейской народной легенде
- Tatjana Trofimenko (Charkovo literatūros muziejus, Ukraina). «Перло многоценное» (1646 г.) Кирилла Транквиллиона Ставровецкого: «римская легенда» в генеалогии князей Корецких
- Tatjana Levčenko-Komisarenko (Charkovo ekonomikos institutas, Ukraina). Образ варвара-грешника-еретика в литературе украинского Барокко (на материале проповедей Антония Радивиловского) .
- Maksim Šadurski. „On Lips of Other Men“: Семантический локус бессмертия в творчестве Сэмюэля Батлера (Baltarusijos valstybinis universitetas, Baltarusija)
- Georgij Prochorov (Kolomnos valstybinis pedagoginis institutas, Rusija). Между невежеством и светом: «творческий хронотоп» в сочинениях о России Адама Бурхарда (о. Никодима
Селлия)
- Sigutė Radzevičienė (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Prisijaukinant „barbarus“ iš Lietuvos (švediškoji refleksija Igno Šeiniaus kūryboje)
- Romuald Narunec (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). XX amžiaus barbaro įvaizdis Sergiušo Piaseckio kūryboje
- Laimutė Tidikytė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva). Išeivių literatūros kritika: „(ne)sterilizacijos principas“ literatūroje
- Birutė Meržvinskaitė (Vilniaus universitetas, Lietuva). Svetimo žvilgsnio paradoksai: barbaras kaip svečias
- Irena Baliulė (Šiaulių universitetas, Lietuva). Visa griaunančios moters paveikslas Jonės Balčiūnaitės romane „Situacija“
- Greta Lemanaitė (Jogailaičių universitetas Krokuvoje, Lenkija). Folklorizmo aspektai lietuvių ir lenkų kultūrose XX amžiaus pradžioje
- Virginija Šlekienė (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Barbaro tema lietuvių ir rusų poezijoje
- Marija Sornikova (Kolomnos valstybinis pedagoginis institutas, Rusija). Торжество варвара: оценка современного состояния культуры в романе В. Пелевина «Ампир В»
- Arkadij Neminuščij (Daugpilio universitetas, Latvija). Варвар в чеховской интерпретации (рассказ «Печенег»)
- Margarita Malychina (Bresto valstybinis universitetas, Baltarusija). Варварство и элитарность в творчестве Эдварда Каммингса
- Genovaitė Dručkutė (Vilniaus universitetas, Lietuva). Modernaus barbaro figūra Abdourahmano A. Waberi kūryboje
- Laimonas Briedis. Barbaras mieste: Vilnius Europos pasąmonėje (Toronto universitetas, Kanada)
- Laura Auksutytė (Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva). Lietuva – barbarų paskutinė karalystė (naujų mitų kūrimas Gintaro Beresnevičiaus tekstuose)
- Vytautas Martinkus (Vilniaus pedagoginis universitetas, Lietuva). Ateities barbarizmas politinėse Petro Dirgėlos epo „Karalystė“ vertybėse
- Leonarda Jekentaitė (Vilniaus universitetas, Lietuva). Barbariška moteris paskutiniųjų dešimtmečių kine
- Virginija Kadžytė (Strasbūro universitetas, Prancūzija). Kazimiero Malevičiaus beveidžiai portretai – atsakas į egzistencijos absurdą stalininėje SSSR
- Gintarė Bernotienė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva). Barbaras lietuvių dailėje ir literatūroje: Sigito Parulskio ir Šarūno Saukos atvejis
- Rūta Brūzgienė (Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas, Lietuva). Šiuolaikinės formos tendencijos muzikoje ir literatūroje: nuo modernybės iki barbarybės?
Stereotipus išklibinusi konferencija, arba „Gyvatės nuodai lietuviui nekenkia“
Варвар до Вильнюса довел
Представителей «не-литовской» части участников было немного – россияне Артемий Джанумов, Георгий Прохоров и Мария Сорникова, белоруссы («балторуссы», как назвали их в ходе обсуждения) Маргарита Малыхина и Максим Шадурский и украинцы Татьяна Левченко-Комиссаренко, Николай Васькив и, собственно, я :).
Рядом с римо-католическим кафедральным собором и колокольней находится еще одно примечательное место Вильнюса, обозначенное не во всех путеводителях, – на площади, выложенной плиткой, есть одна особенная, на которой написано слово «чудо». Если стать на эту плитку, загадать желание и трижды повернуться вокруг своей оси, задуманное непременно сбудется (благодаря одному из хозяев конференции из Вильнюсского педуниверситета - Павлу Лавринцу и его волшебному фонарику – я смогла совершить все эти манипуляции несмотря на ночь и непогоду :).
Татьяна Трофименко. Варвар до Вильнюса довел. Mediaport. 26.11.2007